2020-05-07 11:57:59

Nastava u školi od 11. svibnja 2020.

Organizacija rada u OŠ Skrad od 11. svibnja 2020.   na temelju Zaključka o mjerama za pokretanje gospodarskih i drugih djelatnosti i aktivnosti u uvjetima proglašene epidemije bolesti COVID–19  Vlade Republike Hrvatske od 23. travnja 2020. godine te Preporukama Ministarstva znanosti i obrazovanja za organizaciju rada u razrednoj nastavi i uputama za vrednovanje i ocjenjivanje u mješovitom modelu nastave, a prije uključivanja učenika u razrednu nastavu od 11. svibnja 2020. te temeljem Izjava roditelja o uključenju u rad u Školi

 

  1. Razredni odjeli mijenjaju način rada. Timska nastava u aktivnom razredu /DRUGI RAZRED/ u školi do daljnjega  prelazi u klasičnu nastavu, jedan učitelj jedan razred.
  • Razredni odjeli koji rade su:
  • Drugi razred –  tri  učenika – razrednik Suzana Suvić

Kako je pravilo do 9 učenika plus učiteljica, učitelji predmetne nastave i dalje rade s učenicima razredne nastave na daljinu, dakle online…

RASPORED ZA DRUGI RAZRED

2 RAZRED

SUZANA SUVIĆ

     

U školi 

Od kuće 

DAN

Sat 1

Sat 2

Sat 3

Sat 4

Sat 5

 

 

PONEDJELJAK

MAT

HRV

TZK

VJE

 

3

1

UTORAK

MAT

HRV

PID

SR

 

4

 

SRIJEDA

HRV

MAT

TZK

EJ

 

3

1

ČETVRTAK

HRV

LK

MAT

TZK

 

4

 

PETAK

GK

HRV

PID

EJ

VJE

3

2

 

Učitelji Timske nastave dostavljaju pripreme za nastavne sate drugog razreda koje odrađuje razrednica Suzana Suvić u školi. Učenici drugog razreda koji su kod kuće rade također prema gornjem rasporedu te im učitelji direktno šalju zadaće u grupe kao i dosada.  

Učitelji vjeronauka i engleskog jezika i dalje daju zadaće drugom razredu, sada  s vremenskim pomakom kako bi učenici došli kući, ručali, odmorili  se te   po odmoru  završili postavljene zadaće…

Za sve ostale razrede nastavlja se rad od kuće uz zadaće koje učitelji za svoje razredne odjele postavljaju prije početka svoje nastave prema dosadašnjem rasporedu na daljinu, dok razrednica drugog razreda zadaće postavlja dan prije ili prije početka nastavnog dana…

O rganizaciji rada pritisni Opširnije

Organizacija dolaska, boravka u školi  i odlaska učenika u školu i iz nje

Dolazak učenika u školu se predviđa u 7,50 sati za učenike drugog razreda.  Roditelji dovode djecu do ulaza u školu, ne smiju ulaziti i moraju se držati socijalne distance prema ostalima koji dolaze u školu. Nastava bi započinjala 10-15 minuta nakon dolaska. Ulaskom u školu mjeri se temperatura bezkontaktnim termometrom /poželjno/,   djeca dezinficiraju ruke i cipele, oblače svoje papuče koje se također dezinficiraju te  pojedinačno ulaze u razred na svoje obilježeno radno mjesto u pratnji razrednika, jedna klupa jedan učenik… Tijekom odlaska na WC učenici obavezno peru ruke sapunom i toplom vodom te koriste papirne ručnike ili fenomate… Tijekom malih odmora razrednik prati da su učenici na socijalnoj distanci…najbolje da se nalaze u razredu ili izađu na školsko dvorište u pratnji razrednika… Kako nema školskog zvona razrednik određuju tempo rada /45 minuta/, rade se  mikro pauze za tjelovježbu učenika na radnom mjestu ili se s učenicima izlazi na školsko igralište. Učenici u školi    odrađuju  dnevno prema rasporedu nastavne sadržaje po programu i planu, međusobno komunicirajući o nastavnim jedinicama koje se odrađuju zbog promijenjenog režima rada, jedan razred jedan učitelj…držeći se vremena za kraj nastave i odlaska djece kućama… Školska marenda je za svaki razred u zasebno vrijeme, nakon drugog nastavnog sata,  prije jela peru se ruke sapunom i toplom vodom, marenda se poslužuje na tacnama za svakog učenika u holu škole na zasebno pripremljenim stolovima koji su zdravstveno i dezinfekcijski  čisti…uz socijalnu distancu… U pravilu učenici se u školi zadržavaju maksimalno tri do četiri školska sata, ovisno o planiranom rasporedu… Produženi boravak koji traje do max. 13,30 sati se organizira za učenike koji nemaju starijih u kući zbog posla koji obavljaju te se on organizira u knjižnici škole ili na otvorenom uz mjere socijalne distance. Ne preporučuje se izvođenje nastave Tjelesne i zdravstvene kulture na zatvorenom prostoru i ne preporučuju se intenzivne tjelesne aktivnosti. Dakle, broj sati nastave Tjelesne i zdravstvene kulture će biti smanjen, ali svakako treba s učenicima napraviti jednostavne vježbe razgibavanja u trajanju od 5 minuta. Nije preporučljivo da roditelji ulaze u prostor škole pa se informacije i roditeljski sastanci mogu obaviti telefonskim putem ili videopozivom s razrednikom ili predmetnim učiteljima Preporučuje se učiteljima da usklade zadaće za učenike u razredu i učenike koji su kod kuće zajedno s HTV 3 školom…  Prvi dan nastave u školi treba započeti uputama učenicima kako se ponašati, prati ruke, održavati fizički razmak i sl. Završetkom nastave razrednik prati djecu do izlaza iz škole gdje ih prihvaćaju roditelji…ili ovlaštene osobe od roditelja Roditeljima naglasiti do kada je nastava za   razredni odjel kako se ne bi stvarala gužva ili predugo čekanje roditelja ispred škole u odlasku učenika kućama.

 

Upute za roditelje školske i vrtićke djece

Ako su roditelji odlučili slati dijete u školu, vrtić,   dovode i odvode djecu u školu i vrtić  tako da, ako je ikako moguće, ne ulaze u ustanovu osim u krajnjoj nuždi, već dolaze do ulaza pri čemu zadržavaju distancu od najmanje 2 metra u odnosno na druge roditelje/skrbnike i djecu. Učenik dolazi i odlazi iz škole sa školskom torbom, ako nije omogućeno zadržavanje torbe u školi, te svoju opremu i pribor ne dijeli s drugim učenicama. Ako je moguće organizirati, roditelj donosi i odnosi u dječji vrtić obilježeni ruksak s opremom   (posljednji radni dan u tjednu odnosi ruksak..) kada dolazi po dijete. Roditelj/skrbnik dovodi i odvodi dijete iz ustanove na način da je u pratnji jednog djeteta  uvijek jedna odrasla osoba/roditelj/skrbnik, ovlaštena osoba... Kada je god moguće, u pratnji pojedinog dijeta uvijek je ista osoba ili se izmjenjuju dvije odrasle osobe. Kada god je moguće, u pratnji djeteta treba biti odrasla osoba koja živi u istom kućanstvu s djetetom te upravo ona osoba koja je, u odnosu na druge osobe koje bi mogle dovoditi i odvoditi dijete, uključena u takav tip dnevnih aktivnosti da je njena mogućnost zaraze s COVID-19 najmanja Kada god je moguće, u pratnji djeteta treba biti odrasla osoba koja zbog starije životne dobi (65 i više godina) ili kronične bolesti ne spada u rizičnu skupinu na obolijevanje od COVID -19. Roditelji se ne okupljaju na ulazu, već dolaze po djecu u dogovorenim razmacima prema satnici odlaska djece iz škole…Kada god je moguće, djecu iz svake odgojno-obrazovne skupine dovode i odvode roditelji/skrbnici u zasebno prethodno dogovoreno vrijeme različito za svaku odgojnoobrazovnu skupinu, s razmakom od najmanje 10 minuta između dvije odgojno-obrazovne skupine. Roditelji/skrbnici ne dovode niti odvode djecu iz ustanova niti ulaze u vanjske prostore (dvorište, vrt, igralište) i unutarnje prostore ako imaju povišenu tjelesnu temperaturu, respiratorne simptome poput kašlja i kratkog daha ili koji su pod rizikom da su mogli biti u kontaktu s osobama pozitivnim na COVID-19 ili su pod sumnjom da bi mogli biti zaraženi s COVID-19 ili su u samoizolaciji. Roditelj/skrbnik potvrđuje pisanom izjavom ravnatelju ustanove prije uključivanja djeteta u ustanovu da dijete nama simptome i bolesti, odnosno da nije u riziku, te da se radi o djetetu s oba zaposlena roditelja / za školu Skrad nije bitno zbog malog broja učenika/ i to da je roditelj upoznat s Uputama HZJZ-a u cjelini.

Upute za učitelje, odgajatelje

Za sve učitelje epidemiolozi HZJZ će održati webinar o Uputama HZJZ-a Prema Uputama HZJZ-a učitelj u školi s djecom provodi što je više moguće vremena na otvorenom, što znači da se dio nastave (npr. Prirode i društva, Likovne kulture, Glazbene kulture) može provoditi na školskom dvorištu, u vrtu ili parku, ali bez doticaja s drugom razrednom skupinom ili drugim osobama, pritom se ne preporuča izvođenje nastave Tjelesne i zdravstvene kulture. Usredotočiti se na bitne sadržaje i postizanje osnovnih pismenosti. Važnije je poticati na učenje, nego ocjenjivati. U svakom predmetu vrednovati aktivnost učenika. Vrednovati jedan složeniji rad do kraja godine (plakat, projekt, istraživanje i sl.). U predmetima sa satnicom od četiri sata moguć je (virtualni) usmeni ispit. Pisana provjera znanja nije nužna u mješovitom modelu nastave. Zaključna ocjena na kraju nastavne godine temelji se na ocjenama danima tijekom cijele godine (uključujući i nastavu na daljinu i mješoviti model nastave). Konkretno, u gotovo svim predmetima može se vrednovati aktivnost učenika u diskusijama i domaćim zadaćama, aktivnost se može vrednovati i barem jednom ocjenom iz odgovarajućeg predmetnog područja. Nadalje, u gotovo svakom predmetu moguće je napraviti i jedan složeniji zadatak u obliku plakata, prezentacije, projekta, istraživačkog rada, kritičkog prikaza ili problemskog zadatka. Takav se rad može vrednovati rubrikom ili nekim drugim načinom koji jasno prikazuje elemente i kriterije vrednovanja. Dakle, barem dvije ocjene do kraja nastavne godine mogu dobiti svi učenici u gotovo svim predmetima u mješovitom modelu nastave bez obzira prate li nastavu kod kuće ili u školi. Ono što treba posebno naglasiti je da sadržaji koje učitelji poučavaju i kasnije vrednuju trebaju biti usmjereni na bitno, a ne na sporedne detalje ili činjenice. Inovativne metode vrednovanja uključuju izradu projekata, plakata, rješavanje problema, izradu e-portfolija, jednostavnije istraživačke radove, praktične radove, projekte koje učenici rade samostalno ili u suradnji s drugim učenicima i sl. Za sve te metode učenicima je potrebna učiteljeva, ali i vršnjačka potpora, kao i postupnost u njihovoj izradi koju će pratiti i povratne informacije koje će se davati učeniku na različitim stupnjevima izrade. Odgojitelji djece vrtića također rade prema planovima i programima, no također veći dio vremena trebaju biti s djecom na otvorenom…

 

Upute za tehničko osoblje

Spremačice , domar pripremaju školu za dolazak učenika u školu, dezinficiraju sve razrede, hodnike, sanitarne prostore koji se koriste tijekom dana Završetkom nastave postupak dezinfekcije se ponavlja i pripremaju se isti prostori za sljedeći dan. Jedna spremačica radi  u jutarnjoj smjeni do dolaska učenika u školu, dok druga radi u smjeni po odlasku   učitelja i djece iz škole. Domar dovozi djecu u školu ako ih bude, pritom dezinficira kombi vozilo svakog dana po završetku vožnje…Ostalo vrijeme radi svoje redovite poslove… Kuharice rade na pripremi hrane, uz stroge  mjere zaštite, dezinfekcije radnih površina i nošenja zaštitnih sredstava i sanitarnih mjera rukovanja hranom u pripremi marendi. U holu škole stolovi za posluživanje hrane se dezinficiraju te se hrana poslužuje za svakog učenika na stolu  na razmaku od 2 metra… Završetkom marende odraditi pranje cjelokupnog pribora za jelo i ostalog prema zdravstvenim propisima, dezinficijensima i na temperaturama višim od 95 stupnjeva. Upute za čišćenje škole i vrtića:

• Prije nego što počnete s čišćenjem, stavite masku i rukavice. Izbjegavajte dodirivanje lica i očiju tijekom čišćenja.

• Držite prozore otvorenima da se prostor provjetrava i/ili uključite ventilaciju.

• Očistite pod neutralnim deterdžentom te nakon toga dezinficirajte.

• Očistite toalete, uključujući WC školjku i sve dostupne površine u toaletu neutralnim deterdžentom te nakon toga dezinficirajte.

• Nemojte koristiti pakiranje s raspršivačem za nanošenje dezinfekcijskog sredstva jer može doći do prskanja koje može dalje širiti virus.

• Uklonite posteljinu, jastučnice, deke i druge tkanine te ih operite. Za pranje koristite perilicu rublja (program na temperaturi od minimalno 60 °C) i deterdžent za pranje rublja.

• Nakon čišćenja krpe oprati na temperaturi od minimalno 60 °C.

• Skinite rukavice i masku te ih stavite u plastičnu vrećicu, a zatim temeljito operite ruke sapunom i vodom u trajanju od 20 sekundi.

• Sav otpad nastao tijekom čišćenja treba što je prije moguće odložiti u kante za otpad.

• Istuširajte se i presvucite odjeću odmah nakon čišćenja.

• Ostavite prozor otvorenim i/ili ventilaciju uključenom da se prostorija temeljito prozrači.

 

Prilikom korištenja sredstava za čišćenje važno je:

1. Pridržavati se uputa za korištenje koje je naveo proizvođač sredstva

2. Izbjegavati kontakt sredstva s očima i kožom te držati dalje od dohvata djece

3. Ne miješati različita sredstva za čišćenje te provjetravati prostorije u kojima se koristi sredstvo za čišćenje

4. Za dezinfekciju kontaminiranih površina ili materijala izbjegavati uporabu raspršivača, proučiti kontaktno vrijeme te ostaviti da sredstvo djeluje sukladno uputama proizvođača

 

 

 


Osnovna škola Skrad